Forbered dig

Udover en styrke og kondition, er der andre områder du med fordel kan træne.

Svømning
Du skal kunne svømme 1000 m brystsvømning på max. 25 min, dykke 25 m m/lydløs nedgang og lave et hovedspring fra 3m vippen.
Derud over skal du kunne afklæde din uniform, imens du træder i vande.
Gå i din lokale svømmehal og bliv vant til vandet. Dyk og svøm brystsvømning og afslut altid med et vippe udspring.
Har du problemer med at nå kravene, så spørg livredderen, hvem i din lokale svømmehal der kan hjælpe dig. Det kan være en person eller svømmeklubben.

O-lære
Meld dig ind i en orienterings klub og begynd at løbe orienteringsløb.
Mix det med egen marchtræning, på 2 cm hærkort.

March
Træn march træning i uniform og med rygsæk.
Du kan gå med fodslaw, eller gå en o-march på et 2 cm hærkort.
Vægten af rygsækken kan starte på 15kg, og afstanden 10km.
Øg derefter roligt indtil du går 30km med 20kg.

Knob
Lær de mest normale knob. Når du kan dem, så lav dem med lukkede øjne.

Generelt så træn ikke FOR meget. Træn indtil du ligger over kravene og så hold det ved lige derfra og træn istedet videre på de områder der er sværrest for dig.